2011. november 7., hétfő

Álláskeresés „felsőfokon” 1. rész


Miután befejeztem a könyvemet, leadtam a kiadómnak, és egyértelmű lett, hogy nem megyek vissza Mallorcára, legalábbis egy ideig, úgy gondoltam, hogy körülnézek a budapesti állás lehetőségek között, és keresek magamnak valami elfoglaltságot, és persze pénzt.

Készítettem egy pofás, ám teljesen őszinte és valós önéletrajzot, és elkezdtem böngészni a netet. Első körben a bőség zavarával küzdöttem. Több ezer állásajánlatot találtam, és rögtön felhorkantam. Nem értem az ismerőseimet és barátaimat, hogy akár több diplomával a zsebükben miért nem találtak hónapokig munkát, és aztán miért vállaltak el pl. egy recepciós állást, amikor az Internet tele van jobbnál jobb ajánlatokkal. Aki valóban munkát akar találni magának, annak semmi gondja se lehet, mert csak válogatni kell.


Mivel diplomám még nincsen, az egyel „kisebb” kategóriák között szemezgettem. Van néhány bizonyítványom, papírom, oklevelem, és tanfolyamom, meg jó pár éves szakmai tapasztalatom, tehát egy percig sem aggódtam. Amikor három éve Budapestre költöztem, és még azt sem döntöttem el, hogy itt horgonyzok le, vagy csak hosszabb pihenőt töltök itt, öt perc alatt lett munkám . Akkor futottam bele az ingatlanozásba. Az önéletrajzom alapján azonnal felvettek, pedig a tanulmányaim igen csak hiányosak voltak még. Kaptam a cégtől egy kéthetes alapképzést, és máris munkába állhattam.

Mivel mostanra a papírjaim száma jócskán növekedett, szakmai tapasztalatom is bőven van több területen is, úgy éreztem, hogy secc perc alatt szerzek magamnak egy állati jó melót.

Rendezvényszervezés, értékesítés, fotózás, cikkírás, ingatlanértékesítés, vendéglátás, idegenforgalom. Átböngésztem ezeket a területeket ,és jó néhány állásajánlatot találtam is. Első körben nagyjából húsz helyre küldtem el az önéletrajzomat, és vártam a visszajelzéseket. Pár napon belül több, mint tíz cégtől válaszoltak vagy felhívtak, hogy az önéletrajzom alapján várnak az állásinterjúra nagy szeretettel. Juhééjj! Megy ez! Döngettem a mellemet, hogy csak válogatnom kell majd a jobbnál jobb lehetőségek között. Az első hétre hat időpontom volt.


Az első egy belvárosi ingatlan iroda. Sok kedvem nem volt újra ingatlanozni, hiszen nem véletlenül hagytam abba két év után, de hátha itt jobbak a feltételek és a lehetőségek. A megbeszélés ugyan jól sikerült, és azonnal igent is mondhattam volna, de vegyes érzéseim voltak a céggel kapcsolatban, és mivel ez volt az első interjú, kértem egy hét türelmi időt, hogy a többi lehetőséget is felmérjem, aztán a hétvégén majd döntök. Megint hónapokig előre megfinanszírozni a telefon, hirdetés, bérlet és egyéb járulékok költségeit annyira nem vonzott, meg az sem, hogy felépítsek egy újabb adatbázist, és a jelenlegi gazdasági helyzetben nem a legjobb meló az ingatlanozás.

Hazaérve az interjúról ismét csörgött a telefonom , és pont az a cég hívott, akiktől nagyon vártam a visszajelzést, Amerikai-Magyar rendezvényszervező. Néhány perces csevegés, és a találkozó időpontjának megbeszélése után ordítva tettem le a telefont. ez aaaaz! Pont ilyet akartam! Alig vártam a találkozó délutánját.

Eljött a nap, és én úgy vártam a találkozót, mint a messiást. Odaértem a megbeszélt étterem parkolójába, megláttam a cég reklámtábláját, és rosszul lettem! Csak a jólneveltségem gátolt meg abban, hogy azzal a lendülettel kitolassak, és irány haza. AloeVera termékeket forgalmazó MLM cég, amit én ezer éve ismerek. Kész voltam, mint a lecke. Mi a büdös fenéért nem lehet ezt közölni? Mért kell ehhez álláshirdetést feladni, amit ráadásul pályázni kell? És egyáltalán hol van itt a rendezvényszervezés? Felhívtam anyámat, hogy nyugtasson meg mire ideér az ember akivel találkozóm van ,különben most azonnal elhúzok innen. Ebben a pillanatban meg is jött az Úr egy szép hatalmas autóval, így legyűrve az idegességemet és haragomat úgy döntöttem, ha már rászántam az időmet, végighallgatom az előadását.

Két órával később úgy jöttem el, hogy majdnem sikerült megvezeti engem is a nagy szavakkal és óriási lehetőséggel. Ebben a gazdasági helyzetben kevés az a vállalkozás, amit közel két kilóval el lehet kezdeni. És mennyi pénzt fogok keresni ezzel néhány hónap múlva. Azt mi? És ki a büdös fenének adsz el egy arctisztító csomagot közel negyven rongyért? Hagyjuk már ezt! Napokkal később is azon agyaltam, hogy a termékforgalmazást hogyan lehet rendezvényszervezéssel álcázni? Ha az MLM annyira jó dolog, akkor miért is nem lehet direktben közölni, hogy miről is van szó? Konkrétan átvertek.

Másnap a belvárosban volt egy marketing munkával kapcsolatos találkozóm, amiről szintén a helyszínen derült ki, hogy termékforgalmazós MLM, csak ez magyar tulajdonú cég, és többek között vágykeltő spray-t is lehet náluk venni, jó drágán. Őszintén szólva az előadás egyenlő volt a nullával, pedig itt is a milliós fizetésekkel dobálóztak. Akkor ezt a munkát se kérjük, köszönjük!

Közben hívott egy újabb cég kollégája, hogy nagyon tetszik nekik az önéletrajzom, és meghívott az igazgató Úr tájékoztatójára. Itt már keményebb voltam, és kértem, hogy minden lehetőt mondjon el a munkával kapcsolatban, mert kezd elegem lenni abból, hogy fölöslegesen költöm a pénzt a vonaljegyekre, és hallgatom a baromságokat sorra. A hölgy annyit elmondott, hogy utazásszervező cégről van szó, és a meglévő ügyfeleknek kell wellness hétvégéket ajánlani. Az időpontot ugyan megbeszéltük, de sejtettem, hogy ez miről szól. Gyorsan utána jártam a cégnek, és kiderült, hogy hideg hívással kell ügyfeleket toborozni wellness hétvégére, amit ugyan fillérekért dobnak az emberek után, de ugye be kell vállalni, hogy egy másfél órás előadást végighallgatnak a vendégek, és a vége az, hogy üdülési jogot tudnak le a torkukon százezrekért. Naná, hogy el se mentem a tájékoztatóra. Csináltam hideg hívást bőven, és bajom sincs vele, de én hazudni nem fogok senkinek, lehúzásban pedig nem vagyok partner. Nekem fontos a karmám! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése