2013. január 1., kedd

Hess!


Az év utolsó napján csak kéne írnom valami frisset, de sajnos lövésem sincs, hogy mit vagy miről. Ilyenkor összegezni szoktak, én pedig nem teszem, ahogy fogadalmakat sem, mert az év nagy része csapnivaló volt, a vége pedig egy óriási pálfordulás, amit egyelőre csak ámulattal nézek, és próbálom elfogadni, hogy a sok rossz után, egyik pillanatról a másikra megváltoznak a dolgok a csodával határos módon, de erről sem írhatok, mert még túl korai lenne. Előbb hagyom, hogy valóságot öltsön, hogy aztán pezsgőként durranjon! :)

Egy nagyon kedves ismerősöm megkért, hogy írjak a Karácsonyfák eredetiségének fontosságáról, mert a legszentebb és legszebb ünnepen mennyire fontos, hogy valódi, erdőben nevelkedett fenyőfánk legyen, amely ontja magából az ünnep hangulatát, és a nyugalmat árasztó, finom illatát. A  fenyőfákat  erre a célra nevelik, akár a csirkéket, amiket hasonló célból fogyasztunk Egy mű fenyővel nem lehet igazi a karácsony, csak mű. Egyet kell, hogy értsek ezzel a véleménnyel, de sajnos vannak olyan lakások, amelyek mérete nem teszi lehetővé az igazi fenyőt, és olyanok is vannak, akiknek igazira nem telik, tehát ítélni nem szeretnék. Azt viszont nem értem, - egy reggeli beszélgetős tv műsorban láttam-  hogy miért az a fontos a prominens vendég hölgynek, hogy a bundája eredeti róka legyen, amikor a brutál belmagasságú, vadi új lakásába hatalmas mű fenyőt vásárol?  Jót röhögtem, amikor a két műsorvezető levezette  nagy oltással a prominens hölgynek, hogy itt van egy kis ellentmondás, mert a bunda valódisága állat kínzásról szól, a fenyő viszont miért nem igazi, ha annyira a természetesség híve? Nos, ő mű fenyőt azért vesz, mert védi a természetet, igazi bunda  pedig azért kell, mert egy nő nem nő valódi bunda nélkül.  Fene tudja, megvesznék egy eredeti bundáért, ez tény, pedig nagy állatvédő vagyok, de nélküle is nő vagyok.  A beszélgetés poénja az volt, amikor a hölgy felsorolta teljes részletességgel, hogy a párja mit fog kapni Karácsonyra, és melyik ajándékot, miért.  Durva.

A szaloncukor vonalán kalandoztak még a gondolataim, hogy az ünnep előtt millió féle ízű és minőségű szaloncukrot lehet kapni, amit ha jobban megnézünk, bonbon. Imádom a csokit, de igényes vagyok, csak a legjobbat eszem meg, tehát az elmúlt évek alatt kialakult, hogy hol és mit vásárolok.  Az igazán finomak  jó minőségűek, és  sokkal olcsóbb, mintha egy cukrászdában vennénk meg, egyenkénti csomagolás nélkül, érdekes. Egy évben egyszer szinte lédiges kiszerelésben bevásárolhatok  magamnak bonbonokat, aztán tart amíg tart.  Miért nem lehet egész évben szaloncukrot kapni? Nálunk miért nincs Karácsony bolt, vagy van, csak még én nem hallottam róla? 

Kedvenc és így legtöbbet bírált kereskedelmi TV csatornánk, mintha meghallotta volna a sok szidalmat évközben a mérhetetlen sok reklám szpot kapcsán, és tapasztalhatjuk, hogy az ünnepekre való tekintettel, visszavettek az arcukból, illetve a reklámok mennyiségéből, és képesek egyik filmet a másik után játszani, micsoda öröm! Lám, lám működhetne ez így is.
Az év utolsó napját nem szerettem, a mai napig de a dolgok változnak, és idővel megszeretem azt, amit sokáig messziről kerültem volna, ha lehetett volna. Éjjelre pedig mindenki egy más lelkiállapotba kerül, és két könnycseppet elmorzsolva zárja az ó évet, majd hatalmas várakozással, és mosollyal lép az új esztendőbe. Akkor nézzük, hogy mit tartogat ez a szép tizenhármas szám.... 

NoraS

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése