2013. december 11., szerda

Káosz

Egy héttel ezelőtt még teljesen jól voltam a bőrömben, és úgy éreztem, hogy szép lassan minden dolog a helyére kerül bennem és körülöttem. Ma reggelre viszont megint összecsaptak a hullámok felettem, és tíz óra körül, már remegtem az idegességtől. Kicsúszott a dolgok irányítása a kezemből, és nem vettem észre, holott már jó ideje nem vagyok kapkodós és figyelmetlen, mégis ez a látszat most. 

Sosem hagyok el dolgokat, pláne pénzt nem, de most ez is megtörtént. Nem volt nagy összeg, csak pont annyi, hogy fájjon. Megkaptam a jelet, hogy nem vagyok elég nyugodt, és körültekintő. Sőt, olyannyira nem, hogy nem vettem észre azt sem, hogy egyik metrózás alkalmával egy olyan jegyet érvényesítettem, ami már egyszer használva volt. Jegyezd meg az én hibámból tanulva, hogy ha BKV jegyet használsz, akkor a külszíni járművek nem tépnek le egy darabot a jegyből, csak nagyon halványan, szinte alig láthatóan egy dátumot nyomnak rá, és a tájékozatlan utas sajnos akaratán kívül felhasználhatja újra, mondjuk a Metrón, és amikor leszállásnál BIG! ellenőrzés van, ezt a szemfüles ellenőr ki is szúrja, és közli kedvesen, hogy 16.000!  Majdnem elájultam! 

Soha életemben nem blicceltem, mert alkalmatlan vagyok rá. Egy 350 Ft-os jegyért nem kockáztatok 16 rongyot, és most mégis bebuktam, csak azért, mert figyelmetlen voltam? Az az igazság, hogy amikor a beszállásnál érvényesítettem a jegyet voltak ellenőrök, meg is nézték, de nem szóltak, hogy már használtam. Persze, mert annyira halvány volt a rajta lévő előző napi pecsét, hogy szinte alig látszott. Hiába mondtam az ellenőr hölgynek, hogy mi történt, az ÉN HIBÁM A DOLOG! És már írta is a csekket. Ja, mint tudjuk, ők csak akkor kapnak fizetést, ha megvan a havi előírt büntetési mennyiség. Öt éve élek ebben a büdös nagy városban, és soha nem történt ilyen, akkor most miért is? 

Ebben az esetben hiába mond az ember bármit, és hiábavaló lenne az is, hogy nem adom oda az irataimat, mert nem érzem magam hibásnak, sajnos ez nem működik, mert ott a rendőr a háta mögött, aki rám se mert nézni, csak lehajtotta a fejét, no és persze a közterületes, akinek joga van lekérni az adataimat a központi adatbázisból. Így a feszültség és az igazságtalanság önkéntelenül kiváltott belőlem egy kisebb műsort. Mondhatjuk azt is, hogy elküldtem a BKV-t melegebb éghajlatra, úgy, hogy közben hömpölygött  a tömeg körülöttünk. Nem megy ezzel az ember semmire, de legalább kiadtam magamból a feszültséget. Az aláírásom pedig annyi volt, hogy " NEM ÍROM ALÁ, ÉS NEM FIZETEM KI, MERT JOGTALAN! " 

Amikor autóval közlekedem, és a rendőr megállít közúti ellenőrzés címén, és mondjuk lejárt a jogsim, megbüntethetne, de nem teszi, hanem kedvesen figyelmeztet. Maradandóbb lesz a figyelmem, és másnap elintézem az okmányirodában. Hiába mutattam meg az ellenőrnek az odafelé útra szóló jegyemet, hogy lássa korrekt utas vagyok, semmire sem volt jó. Ha hibáztam volna simán bevállalom a büntetést és ki is fizetem, de most valahogy olyan érzésem volt, hogy ha rendben lett volna a jegyem, akkor is kitalált volna valamit, hogy megbüntessen! Ha a tisztelt BKV olyan automatákat használna, amin rendesen látszik az érvényesítés joggal büntethetne, így viszont az ő hibájukból, én fizessek? Dehogy!  

A ma reggelre pedig az tette fel a pontot, hogy elszállt valami alkalmazás a laptopomon, és nem tudok dolgozni, mert nem nyit meg  a gép egy olyan weboldalt, ahol dolgom lenne. Mit méééég? De tényleg! Még mit tartogat a számomra oly nagyra becsült Univerzum? Eszemben sincs megalkuvónak lenni, most kezdődik a harcos időszakom, tudom ezt már október vége óta. Eljött az ideje annak, hogy visszaöltsem magamra azt az énemet, amit régen sokan nem szerettek, mert harcos voltam, nekem pedig hiányzott a küzdő és olykor harciasnak tűnő mentalitásom, és az elmúlt napok tettek róla, hogy előjöjjön az oroszlán belőlem. 

Nagy harcra készülök a következő év elején, talán életem eddigi legnagyobb harcára, tehát kell a tréning előtte, és úgy tűnik, hogy szépen be is vonzottam a helyzeteket, amik által erősödöm.... :) 

Itt tudsz írni nekem:      norakonyv@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése