2013. december 10., kedd

MLM fúúúj!

Neked is minden alkalommal a hideg futkos a hátadon, amikor meghallod ezt a három betűt egymás mellett, MLM? Nekem igen, még ma is, holott már tudom, hogy az MLM, a Multi Level Marketing, és a Network Marketing között óriási különbségek vannak, holott egy és ugyanaz. (Lábjegyzet: Vagy mégsem?)

Visszamegyek a kályhához egy kicsit.....

Amikor annak idején az Amway megjelent Magyarországon, az elsők között hallgattam meg az információs előadást. Persze, mert fondorlatos módon lettem odarángatva, és igaz, hogy velem szemben nem volt korrekt a meghívás, de ha már ott voltam, meghallgattam.  Fogtam a fejemet attól, hogy pokolian drága termékeket akarnak úgy rám sózni, mintha fillérekbe kerülnének, és minden okos kifogáskezelést is megkaptak a jelenlevők. Hatalmas, hangzatos szavak, és ígéretek repkedtek, de a magam szemszögéből nézve felháborító és tukmálós bagázsnak könyveltem el az Amway-t, holott a termékek valóban jók. Ekkor döntöttem el, hogy én ebben az életemben biztosan nem fogok ilyesmivel foglalkozni, mert nem hazudok senkinek arról, hogy miért akarok vele találkozni, és mit szeretnék neki ajánlani. Illetve senkit sem fogok lasszóval fogdosni, hogy vegyen már tőlem terméket. 

Ettől kezdve nekem mondhattak bármiféle tökéletes, gyorsan pénzt hozó MLM üzleti lehetőséget, már a meghívásnál kiszúrtam, hogy csak egy áldozat vagyok a sok közül. Addig nem mondtam igent a találkozóra, míg el nem mondta a meghívóm, hogy miről van szó. Eszemben sem volt kínosan feszengeni egy hatvan perces tájékoztató közben valamelyik kávézóban, mert a szőr is felállt a hátamon. Mindenkiből kiszedtem már a telefonban, hogy mit akar tőlem, és egészen egyszerűen nem fogadtam el a meghívást. NEM ÉRDEKELT az MLM, és így a termék sem! Minek raboljuk egymás idejét?

Az elmúlt néhány évben mintha változott volna az MLM üzletpoilitika - vagy csak végre rájöttek, hogy nem érdemes futni a potenciális ügyfél jelöltek után- mert már úgy hívtak meg egy ismertetőre, hogy büszkén felvállalták a cégüket, és hozzátették, hogy a tájékoztató meghallgatása NEM KÖTELEZ engem semmire. Jó csali, de igazából ez sem jött be. Viszont így szívesebben mentem el egy-egy alkalommal, már csak a kiváncsiság kedvéért is. Sokat lehet tanulni egy ilyen röpke másfél órás előadásból. De a vége mindig ugyanaz lett, NEM akarok MLM-el foglalkozni! 

Biztosan te is jártál már ilyen infó esten, és amikor vége lett, valahogy a semmiből a meghívódon kívül ott termett néhány felsővezető, és igaz, hogy akkor láttak téged először, de úgy örültek neked, mintha régi évfolyam társak lennétek, és tíz éve nem találkoztatok. Annyira átlátszó húzás, fúúj! 

Nagyjából egy évvel ezelőtt egy nagyon kedves régi barátom megkeresett azzal, hogy megtalálta az évszázad üzletét! Persze ő is kávézni hívott, és csak a beszélgetés közben derült ki, hogy mit is akar ő nekem ajánlani. Hatott rám a személye, és mivel sok éve ismertem már, megbíztam az ítélőképességében, no és persze abban, hogy ha igent mondok az üzletre, akkor minden segítséget meg is fogok kapni ahhoz, hogy nagyon hamar, nagyon sikeres legyek. Őszintén szólva teljesen vegyes érzéseim voltak a lehetőséggel kapcsolatban, mert a termékek ZSENIÁLISAK! DE! az a struktúra, amivel ez a cég dolgozik, még mindig nem azt nyújtja, ahogy én elképzelem a hálózatépítést - ami szegényem ismét egy pejoratív értelmű szó lett, holott nem az, csak gondolj bele, ma már minden munkahely egy hálózat, sőt piramis!-  Nem futok senki után, nem hívogatok naponta tizenöt! embert, hogy időpontokat egyeztessek kávézókban ( Benzin, parkolás vagy BKV jegy, számla az italokért- mert az ugye az én költségem, hiszen én hívtam meg az illetőt- ) az elvesztegetett időről nem is beszélve! 

Én mindig abban az elvben hittem, hogy a hasonló a hasonlót vonzza, tehát azoknak az embereknek kellene megtalálniuk az én szolgáltatásomat vagy termékemet, akiknek szükségük van rá, vagy rám. De azt hogyan? Tegyek egy hirdető táblát a nyakamba, és vonuljak végig a városon, hogy ezt, vagy azt a termékemet, itt és itt tudod megvenni, megrendelni tőlem? Ez így nem működik. Van egy jó ötletem arra, hogyan tudod elérni azt, hogy téged keressenek a leendő ügyfeleid, vagy vásárlóid, írjál blogot, mondjuk a blogspot.hu-n, használd a keresőszavakat, és előbb-utóbb el fog érni hozzád néhány érdeklődő. Tehát ez kevés az üdvösséghez. 

Az idén nyáron találkoztam végre egy olyan lehetőséggel, ami az én esetemben hatalmas segítség, és még rajtam kívül nagyon sok mindenki számára az! Megismertem az EmpowerNetwork-öt és végre összeállt a kép, hogy ez a vírusblog marketing rendszer (ami havonta 25 Dollárba! kerül) tud végre segíteni nekem abban, hogy összefogja egy weboldalra mindazokat a dolgokat, amikkel foglalkozom (fotózás, újságírás, képeslap kiadványok értékesítése, a könyveim forgalmazása, a Kyani termékeinek forgalmazása, no és persze az EmpowerNetwork blogrendszerének értékesítése), és elhozza hozzám az érdeklődőket.

Baromi nagy munka, amit az elmúlt hetekben csinálok, és persze tanulok, de most már jó úton haladok. Csak az eleje nehéz, az viszont nagyon, de megéri! Mert amikor már megtanultad az oldalt kezelni, használni, egyre gyorsabban, és ügyesebben tudsz dolgozni, folyamatosságot vittél az életedbe, és ez be fog indítani egy másik folyamatot, ez pedig a siker és bevétel folyamata. Tudod, ez olyan, mint amikor elültetsz egy virágot. Először beteszed a magot a földbe, és öntözöd. Minden nap öntözöd, és egyszer csak egy reggel arra fogsz ébredni, hogy a virágod kibújt a földből, majd növekedik, a végén pedig egy szép piros tulipánná változott. A blogon keresztül való üzletépítés (nem kell MLM-nek lennie, bármiről lehet szó, pl. autószerelő műhelyről) egy működő és eredményes reklámozási és bevételi lehetőség, tényleg bárki számára. De tény, hogy ezt is meg kell tanulni. Minden új dolgot meg kell tanulni, és ez idő, csak a legtöbb ember fél az újtól. "Járt utat járatlanra sose...." én is ilyen voltam sokáig, meg egoista is, de ha valami meggyőz és működik, akkor egy pillanat alatt képes vagyok megváltoztatni valamivel szemben az ellenállásomat, ellenszenvemet, fenntartásaimat, vagy a meggyőződést, hogy ezt vagy azt sosem fogom csinálni. DE! Csinálom, mert végre olyan "mankót" kaptam a kezeim alá, amivel tudok azonosulni, és közben  a magam képére és stílusára tudom alakítani. 

Miben más az Empower Network és a Facebook? 

Abban, hogy a Facebook mindenről szól, de leginkább nem szól semmiről. Amikor megosztasz egy új posztot, vagy feltöltesz egy új fotót, azt nagyjából három percig látják az ismerőseid, mert annyira gyorsan kerülnek fel a tartalmak, hogy egyik elnyomja  a másikat. Ha nem "főműsoridőben  (este 8-10-ig) teszed ki az anyagodat, a kutya sem fogja látni, pláne LIKE-olni.  Ezzel szemben az Empower Network semmi másról sem szól, mint RÓLAD! :) A Facebookon szinte mindenki megosztja az életének -számára- érdekes mozzanatait, akkor ezt egy saját blogon miért ne tudnád megtenni, pláne úgy, hogy egy idő után csak olyan emberek fognak neked reagálni, akik RÁD kíváncsiak. Értelmes visszajelzéseket fogsz kapni a tevékenységedre, és így akár teljesen új embereket ismerhetsz meg, lehet, hogy csak virtuálisan, de hidd el, tapasztalatból tudom, hogy a virtuális barátok, olykor nagyobb segítséget nyújtanak, mint az offline-ok  (kézzelfoghatóak)  

Én megtaláltam egy baromi jó üzletet, hogy az évszázad üzlete-e azt még nem tudom, de működik, ez én vagyok, itt nem kell emberek után mennem, mert a rendszer megteszi helyettem. Megkeresi a hozzám, témáimhoz termékeimhez, szolgáltatásaimhoz illő embereket, tehát hiteles lehetek egy olyan kör számára, akik hasonlóan látnak, vélekednek, gondolkodnak, és cselekednek, mint én :)   

Látogasd meg az EmpowerNetwork blogomat, és nézz körül nálam! :) Még nem a végleges arcát és lehetőségeit látod, de lépésről - lépésre haladok a megismerésével, és hamarosan tökéletes oldallá fog változni :) 


Szép napot Neked! 
Üdv, Nóra 

Itt tudsz írni nekem: norakonyv@gmail.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése