2014. február 6., csütörtök

Diagnózis - Hosszú bejegyzés 2. rész

Néhány nappal ezelőtt, munka közben jöttem rá, hogy nem látok tökéletesen a jobb szememmel, egész egyszerűen homályosan látok vele bizonyos dolgokat.  Pánik indult, mert a szemem épségére mindig nagyon vigyáztam, és most baj van.  Gyorsan kerestem a neten egy optikus üzletet, ahol végeznek szemvizsgálatot, és kértem is időpontot másnap reggelre. Volt egy éjszakám arra, hogy megnyugodjak, és azt lássam magam előtt, hogy minden ok. a szemeimmel, csak néha túlterhelem, és többet kellene pihentetnem őket.

Sajnos a valóság nem ez lett. A szemvizsgálat eredménye szerint a bal szemem -0,25-ös a jobb viszont  (amivel képet alkotok, és dolgozom)  -0,75-ös. Itt dobtam az első hátast, az majdnem egy dioptria, hogy nem vettem észre eddig, hogy nem látok tökéletesen? A második hátast akkor dobtam, amikor a vizsgálatot végző hölgy azt mondta, hogy a retinám vagy szaruhártyám sérült, vagy beteg. A harmadikat pedig akkor dobtam, amikor a két lencse árára leírta, hogy 52.000 .- Ft! + keret, és tartozékok, összesen úgy 75.000! A vizsgálat árát ki kellett fizetnem, de, ha egy hónapon belül náluk vásárolok szemüveget, akkor ezt az összeget levonják. Remek!

Kijöttem az üzletből és a nyakamba vettem a várost, hogy a meglévő infók alapján keressek egy lényegesen kedvezőbb árú szemüveget, közben pedig tombolt a lelkem, hogy nem szándékozom szemüvegesnek lenni, akkor sem, ha az emberek jó része viseli és használja, akár gyerekkora óta. Bejártam néhány üzletet, mire eljutottam a VisionExpress-hez, és itt az árak már bőven a barátságos szinten voltak, olyan 30.000 körül, bár én még ennél is diabetikusabban szerettem volna megúszni. 


Délután az apukám visszakísért a VisionExpresshez, hiszen ő nagy szemüveg használó, tudja, hogy mit érdemes venni,  és mit nem. A VE ragaszkodott hozzá, hogy csináljunk egy újabb szemvizsgálatot, hiszen ők a saját eredményükre tudnak garanciát vállalni, logikus. Így jött egy újabb vizsgálat, csak ez már nem öt percig tartott, hanem majd húsz percig. Egy fiatal srác vizsgált és már az elején közölte, az képtelenség, hogy mínuszos legyen a szemem, mert ha az lenne, akkor a legfelső sorban lévő betűket egyáltalán nem látnám, de mivel én tű élesen látom őket, csak pluszos lehet a szemem. A végeredmény az lett, hogy bal szem +0,25, a jobb pedig +0,5-ös. Elég nagy különbség a reggeli optikus boltban mértekhez képest. Néhány perccel később a keretet is megtaláltam, a végösszeg pedig 16 rongy lett, 2 év garanciával együtt. 

Ma délelőtt visszamentem az optikus üzletbe, és kedvesen elmeséltem a kiszolgáló hölgynek, hogy tegnap itt jártam egy vizsgálaton, kaptam egy eredményt, de délutánra kiderült, hogy ez az eredmény igen csak távol van a valóságtól, és szeretném visszakérni a vizsgálat árát. Persze erről szó sem lehet, az eredmény pedig csak egy eredmény, ahány mérés, annyi eredmény! Azt hittem, hogy rosszul hallok. Minden mérés más eredményt mutat? Akkor minek a vizsgálat? Ilyen alapon hasra ütés szerűen lehet lövöldözni, hogy kinek vajon milyen szemüveget írjanak fel. A beszélgetés vége az lett, hogy bizonyára a VisionExpress mérése a hibás, az optikus üzlet nem hibázhat. 

Mondjuk, tegyük fel, hogy valaki lázas, fájnak az ízületei, és gyenge. Elmegy az orvoshoz, és ő azt mondja felületes vizsgálat alapján, hogy enyhe megfázás. Ír receptet Calmopyrinre és három napra kiírja pihenni, és igyon sok teát a beteg. A valóság pedig mondjuk az, hogy tüdőgyulladása van, csak a doki nem vette észre. Nem folytatom.... 


Tudjuk nagyon jól, hogy egy diagnózis nem diagnózis, bármiről is legyen szó, de ez azért meredek, hogy soha senkitől még nem hallottam olyat, hogy " Bocsánat, hibáztunk!" Büntetlenül félrekezelnek az orvosnál, és mossák kezeiket, rosszul mérik a szememet, és vegyek 70-ért szemüveget, hátha tovább romlik a szemem, de amúgy, ha nem lenne jó a lencse, akkor kicserélik! Ha manapság már csúcstechnikával vizsgálnak szemeket, akkor mi a fenéért nem lehet, közel azonos eredményeket összehozni? De a hülye, nyilván én vagyok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése