2014. május 18., vasárnap

Szer-Elem 1. rész

Amikor pár nappal ezelőtt megírtam az igazi szerelem című cikkemet, azt gondoltam, hogy az lesz az utolsó írásom erről a témáról, legalábbis egyelőre. Az elmúlt napokban viszont olyan dolgokba futottam bele, amelyek arra késztettek, hogy kezdjem el magam beleásni ebbe a témába mélyebben, és olyan dolgokat, információkat találtam, és hallottam, hogy muszáj írnom róluk. Részben addig is összegzem magamnak, de elsősorban megoszthatom veled, mert vagy tudod már ezeket, és megerősítelek, vagy mondok neked új dolgokat, és Te is úgy fogod csapkodni a homlokodat, ahogy én tettem.

Néhány napja a Tesóm küldött nekem egy linket, hogy ezt az előadást hallgassam végig. Megnyitottam, és a cím érdekesnek tűnt, de amikor láttam, hogy 2,5 óra az anyag, megijedtem, hogy ez nekem sok lesz, ennyit én nem tudok egy dologra figyelni. Hozzáteszem egy YouTube-os hang anyagot akkor állítok meg, amikor akarok, tehát tőlem függ, hogy valóban bő két órát szánok a dologra, vagy egy hét alatt hallgatom meg, részletenként.

Elkezdtem hallgatni, de az előadó csaj hangja annyira idegesítő és affektáló volt, hogy már azon voltam lekapcsolom, viszont a téma és az információ áradat arra késztetett, hogy tegyem félre a látszatot, és csak arra figyeljek, ami az előadáson elhangzik. A téma a Mária – Magdolna rejtély. Nem akarok most Istennel és Istenről beszélni, de akitől teljesen távol áll ez a téma, azok számára is rengeteg hasznos és megdöbbentő dolgot mond, nemtől, vallástól, hittől teljesen függetlenül. „Egyseggel” végighallgattam az előadást és a végére már egyáltalán nem idegesített az előadó hangja, nem ez kötött le, hanem az, miket, és ahogyan mondott. Javaslom a nők számára, de a férfiaknak is, hogy egyszer ezt hallgassák végig, azonnal rá fognak jönni, a nőiességük és férfiasságuk kulcsa hol és miben rejlik. Akkora önismeret, hogy szárnyakat ad.

Miután kivégeztem ezt a hang anyagot, és persze jegyzeteltem, elkezdtem keresni még, és még, és még ilyen előadásokat, így bukkantam egy férfi előadóra, aki pedig a kapcsolatok, viszonyok, szerelmek téma kört kutatja sok éve, és közben meg mégis a Földön jár két lábbal.


Írtam korábban egy cikket arról, hogy ami ingyen van, annak nincs értéke. Sosem tartoztam ebbe a körbe, mert én baromira tudom értékelni azt, ami ingyen van. Látszólag ingyen van, mert pénzt nem adtam az előadásokért, de a lelkem, vagy a gondolkodásom  rossz darabjait kiszórom a kukába, amíg hallgatom, vagy nézem őket, tehát persze, hogy adok érte cserébe valamit, megértést,elfogadást és hálát. Legyek önző, és tartsam meg magamnak azokat a dolgokat, amik nekem segítettek, vagy elindítottak egy új irány felé? Dehogy!

A magyar nyelv szépségeit mindannyian ismerjük. Hallottam már elemezi az egész-ség és a fél-elem szavakat, de a szerelem szó mélységeit és igazi jelentését nem ismertem, eddig.

Van a négy elemünk, tűz, levegő, víz és a föld. Ehhez a négyhez jön ötödikként az éter. Az éter magyar jelentése SZER. A szer, a mindenséget átfogó szervező elv, azaz hiába az ötödik elem, mégis az első és legfontosabb. A SZER jelentése, törvény, rend.

Szer-ződésbe foglaljuk két fél közötti megállapodást, ettől lesz rendben a dolog. Megszerelünk valamit, ami elromlott egy szer-számmal.  Szer-telen a titkárnő, aki összevissza rohangál, azaz nincs meg a szer-vezettség a munkájában. Szer-tár van az iskolában, ahol rendszerben sorakozva vannak az eszközök és felszerelések.

A szerelemben viszont minden rendben van, mert a szer elemében van, vagyis a helyén.  Jól írtam én évekkel ezelőtt az első szerelmes írásomban, hogy a szerelem, és a szeretem sok dolog iránt lehet. Én azt írtam, hogy szerelmes lehetek az autómba, anya a fiába, apa a lányába, Szakács a munkájába és az ételeibe, zenész a műveibe, mert ez az alapja mindennek. Az a dolog visz téged sikerre, amit igazán szeretsz. Ne dolgozz olyan munkahelyen, ahol nem érzed jól magad, megaláznak, kihasználnak, csak azért, hogy munkád legyen. Ne magyarázd meg magadnak, hogy miért csinálod azt, ami neked nem jó! Annyi kifogást és meggyártott választ hallottam már arra, hogy miért nem változtat valaki. Nem is mások miatt „kell” megtenned, hanem magad miatt, ja ez is közhely, de igaz. Az olvasóim közül sokan viszont azt mondták, hogy szerelmes csak a férjbe, feleségbe, élettársba lehet lenni. Csak kiderül, hogy nekem volt igazam, nem mintha ez számítana. Aki ezt másképp éli, látja, úgysem fogod tudni meggyőzni, hogy a szerelem és a szeretet mindenhol ott van, csak észre kell venni, és tényleg ez az alapja mindennek.


A tanult, sokat tapasztalt emberek azt mondják, hogy csak és kizárólag akkor fog jönni az új másik feled, amikor erre nyitott és kész vagy.  Tapasztalatból tudom, hogy volt sorsszerű találkozás akkor is, amikor jól voltam, és akkor is, amikor nem. Vagy csak én gondoltam, hogy nem vagyok jó passzban, és a valóság más volt? Remélem ez fordítva nem történt meg sosem J

Tehát a szerelem önmagunk iránti elfogadás, tolerancia, tisztelet, elismerés alapú, ha ez megvan, akkor vagy nyitott, elfogadó és befogadó egy egészséges kapcsolatra. Ekkor vonzhatjuk be azt az embert, aki a mi szintünkön van. Alacsony szint „alacsony” ember, magas szint, „magas” ember. Ezért is érdemes két kapcsolat között magunkon dolgozni, és leszűrni mindazt, ami az előzőből bennünk maradt, aztán elengedni.

Az előadásban hallottam még egy nagyon érdekes dolgot. Biztosan voltál már úgy dolgokkal, hogy ösztönösen csináltál valamit, vagy vélekedtél valamiről, és aztán egyszer csak meghallottad a tudományos magyarázatát, és szinte ordítani tudtál volna a felismeréstől. Ösztönösen cselekszem, de ha én ezt évekkel ezelőtt tudatosan tudtam volna, mennyi mindentől megkímélt volna. Sebaj, sosem késő, hogy a titkok kiderüljenek.

Tudtad, hogy a szerelem kialakulásának, kezdetének három fázisa van? 1, Egymásra találás, rózsaszín köd. Amikor két ember hirtelen a semmiből, sorsszerűen találkozik, ösztönösen a legjobb énjüket adják, szinte olyan, mintha nem is ők lennének. Nyugodt, vidám, mosolygós, okos, ötletes lesz az ember. (Aztán utána jusson eszedbe a második randi, amiről már tudsz előre, és halálra görcsölöd magad, és szinte émelyegsz a találkozás előtt, a harmadikra meg már lehet, hogy el sem mész, de ha jó fej vagy, lemondod időben. )

A szerelmes kapcsolódás létrejöttével beindul minden belső mechanizmus, hiszen eljött a rend rakás és a szerelés időszaka. Szer-elem lépett az életünkbe, és mivel rend csinálás folyik éppen, olyan erőid és energiád szabadulnak fel, hogy ekkor van a hegyeket tudnék megmozgatni állapot. Kreatív leszel, és erős, és ötletes és beleállsz minden problémádba, amitől eddig lehet, hogy menekültél. Hasonló dolgokról írtam a múltkor a magam világából, de a lényeg ugyanez volt. Az, hogy ez a szerelem bomba meddig marad nálad, nálatok, az viszont egy másik kérdés. Lehet, hogy két nap alatt elmúlik, de az is lehet, hogy marad, és fészket rak, és amikor ez így van, azt hívom én áldásnak.



A 2, szakasz, a hiba keresés. Felszáll a rózsaszín köd, jönnek a szürke hétköznapok. Látod  a másikat mindenféle helyzetben. Öröm, bánat, siker, kudarc, gond, probléma, stb… és mint a mérleg két serpenyőjére, elkezdesz pakolgatni. Tetszik, nem tetszik, jó, nem jó. Akarom, nem akarom. Aztán jön egy pont, ahol vagy átbillensz, mert evidens, hogy bárhogy is vannak most a dolgok, neked ez teszik. Eszedben sincs menni, elmenni. A rosszabb az, amikor a serpenyő negatív oldala van túlsúlyban, de az ember mégis inkább úgy dönt, hogy marad ebben az elfogadható valamiben, és elnevezi kapcsolatnak. Ezeknek ugye ismerjük a végét, csak idő kérdése és vége lesz. És kevés az az ember, aki amikor dönt, azt mondja, hogy nekem ez nem fér bele, nem ilyen cipőt akartam venni, de most még van lehetőségem az elején emberhez
méltóan kiszállni, és új párt keresni. Adtam egy esélyt a dolognak, nem jött össze, viszlát! NEXT!

Döntöttem rosszul a múltban, bizony, nem is egyszer, de mára azt hiszem márt ezt is megtanultam. Nos, tehát a 3, fázis, a döntés. Valahogy mindig dönt az ember, maradok, mert ez jó nekem, maradok, mert ez szar nekem, megyek, mert ez szar nekem. Kicsit nyers voltam most, de így van.

Amikor sok évvel ezelőtt első ízben hallottam azt, hogy először magamba legyek szerelmes, a másik fél majd úgyis csak akkor fog jönni, ha ez megtörtént, nem hittem a fülemnek. Mi van? Hogyan lehetnék szerelmes magamba, amikor tökéletlen vagyok? Van ezer hibám, tanulási fázisban vagyok (mindig abban vagyunk) és nyilván vannak bennem és rajtam dolgok, amelyekkel elégedetlen vagyok.  Ja, itt jön az elfogadás. Ez az első lépcső. Erre is magamtól jöttem rá, hála érte Erős Tamásnak TH terapeutának. Szóval, amikor ez megvan, akkor a többi jön magától. Ugyanis észre fogsz venni magadon és magadban dolgokat, amik tetszenek. Pl. ma reggel nem láttam a szemeim sarkában azt a két szarkalábat, ami amúgy ott szokott lenni. Mosolyogva nézek a tükörbe, mert sikerült ügyesen megoldanom valamit, mert türelmes és nyugodt tudtam maradni. Sikerélmény, sikerélmény, sikerélmény. Aztán ebből az lesz, hogy elkezded szeretni magadat azért, aki, és ami vagy. És a végén tényleg szerelmes lehetsz magadba, mert addigra azt is megérted, hogy az önszerelem nem egoizmus, hanem egészséges önkritika, humor, és önbecsülés.



NoraS

Mária Magdolna rejtély http://www.youtube.com/watch?v=9NMmlUffOFk

Tudatos párkapcsolatban rejlő erő: http://www.youtube.com/watch?v=nR6KxjEasqo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése