2012. november 6., kedd

A siker titka, beszélgetés Hajtó Péter rendezvényszervezővel

Amikor valakiről azt mondják, hogy sikeres, azonnal azon kezdünk gondolkodni, vajon hogy csinálja, mi a sikerének a titka? Kíváncsiak vagyunk, mert a saját céljaink elérésével kapcsolatban inspirál, illetve megerősít minket abban, hogy manapság is vannak jól működő, bővülő üzleti és szolgáltató társaságok.
 
Íme egy fiatalember, Hajtó Péter, aki két lábbal a földön jár, karöltve a sikerrel. Kezdjük az elején, mi volt az első ötleted, és mikor? Te biztosan már az általános iskolában is valami jó ötleten gondolkodtál, vagy tévedek?   

Ha nem is az általánosban, de a középiskolai évek alatt szerveztem egy-két eseményt. Mindig jó érzés volt Igazgatói Oklevéllel távozni az adott iskolából. Ezt kétszer is átélhettem. A szervezői tudás szerintem nem tanulható, kell hozzá egy jó emberismeret, és természetesen a rendezvényszervezés iránti "vonzalom". Talán ez a titok, szeretem, amit csinálok és szerencsére egyre több ember jár a rendezvényeinkre is.

Tehát azt mondod, hogy sikeresebb tud lenni valaki a rendezvényszervezés terén akkor, ha zsigerből van hozzá érzéke, mintha egy szakirányú diplomával bír ugyan, ám affinitása nem túl sok van ehhez a területhez?

Igen. Kétségtelen, hogy az iskolapadban sok statisztikát tanulhatunk, de semmit nem ér, ha nem tudjuk használni. Nekem is megvan a rendezvényszervezői végzettségem, de semmire nem mennék azokkal amit ott tanultam, ha nem lenne érzékem hozzá.  De ez igaz az élet nagyon sok területére. Nekem, mint munkaadónak inkább számít a rátermettség és a szakma iránti elhivatottság, mint a végzettség.

Mi volt az első rendezvényed, ami visszaigazolt, hogy ezen az úton fogsz tovább haladni?

Az első ötletem a Szigetközi Mulatós (ma már music) Fesztivál volt. Az ötlet 2008-ban jött, szerencsére az első évben már hatalmas sikerrel zártunk, ami azóta is töretlen. Beigazolódott a gondolat, hogy szükség volt egy ilyen fesztiválra. A szigetközi kulturális élet ilyen irányú megnyilvánulása akkor még nem volt jellemző. Kétség nem férhet hozzá, elindítottunk valamit, ami működik, és ezt igazolja az is, hogy egyre több településen vannak fesztiválok, kezdeményezések.

Mesélj egy kicsit a fellépők és a látogatók visszajelzéséről! Téged ismerve biztosan jó kapcsolatokat ápolsz szerte az országban, vagy akár azon túl is. 

A visszaigazolás a közönség felől abszolút pozitív, 2012-ben már több száz e-mailt is kaptunk. Visszatérő embereket is látni már a rendezvényeken, ha úgy tetszik, van már " B közép". A fellépőkkel nagyon jó a kapcsolat. Ebben a szakmában is van konfliktus, így van, aki engem sem kedvel, de ez kicsit sem érdekel már. Sokan nehezen viselik a kritikát, vagy ne adj’ isten a levonásokat. Pedig néha ilyen is van. De szerencsére a legtöbb előadó becsületes. Van, akivel évek óta barátságot ápolok, és van, akivel évek óta haragban vagyok. De ez így van jól. Külföldi kapcsolataimat inkább a most indított vállalkozásomban kamatoztatom, de az egy más területe az életemnek.

Nos, akkor kanyarodjunk egyet. A rendezvényszervezésen kívül mi köthető még hozzád? 

Most indítom be a StarHOSTESS nevű vállalkozást, munkát szeretnék adni becsületes, megbízható fiúknak, lányoknak. Hátterévé szeretnénk válni az olyan fiataloknak is, akik járnak fotózásra vagy promóciós munkákra, de nem fizetik ki őket. Azon túl, hogy munkát kínálunk nekik alkalmi jelleggel, szeretném elérni azt is, ha ők privátban vállalják a munkát, azt rajtunk keresztül tegyék. Mi leszerződünk a partnerrel, ők pedig rajtnk keresztül kapják meg a munkáért járó díjat. Minden esetben a bejelentett alkalmi munkaviszony a garancia a kifizetésre. Egy vállalkozással szemben nehezebb trükközni, mint egy "magányos", szerződéses jogviszony nélkül dolgozó fiatallal. Sikeresen üzemeltetek egy limuzinkölcsönző részt is a vállalkozáson belül, immáron 5 éve. Egyéb érdekeltségeimet titokban tartanám, az nem annyira izgalmas része az életemnek. :)

Akkor a titkokat nem feszegetem, inkább azt kérdezem, hogy mik a terveid a jövőre nézve, amikről szívesen beszélsz, határ a csillagos ég?

Nem olyan nagy titkok ezek, de több, mint 10 éve nyugodtan működnek, szeretném az életemnek azt a részét megőrizni azoknak, akik ott, velem dolgoznak. Elmondhatom azt, ma Magyarországon nincs olyan rendezvény, mint a Szigetközi Music Fesztivál. Állami támogatás nélkül ingyenes belépés mellett, több tízezer ember tud szórakozni egy igazi családi fesztiválon. Ezt a vonalat mindenképpen szeretném továbbra is megtartani, családi fesztiválokat szervezni. A csillagos eget nem szeretném meghódítani, szeretek nyugodtan élni, magasan pedig sok a vihar.
Szeretnék maradandót alkotni, szeretnék olyan dolgot létrehozni, amire büszkén mondhatom, igen, ez az enyém, én találtam ki. Akkor is, ha esetleg egyszer majd más építi tovább azt, amit elkezdtem. Az SZMF ilyen, büszke vagyok rá, hogy én vagyok az ötletgazdája és a főszervezője. Természetesen egy jó csapat van már a hátam mögött, az évek alatt beláttam, kellenek a megbízható emberek.
A jövőben a Szigetköz Szépe versenyből szeretnék igazi, nagy szépségversenyt létrehozni, melyhez minden lehetőség adott. Minden évben gyönyörű lányok kerülnek a döntőbe, 2012-ben pedig már nem a rendezvény része volt, hanem önálló, országos szintű, minőségi megmérettetés. Ami a legfőbb cél, az pedig a család. Én is szeretnék gyereket, boldog, nyugodt életet. Igazából azt hiszem, ebből már csak a gyerek hiányzik, a magánéletem szerencsére rendben van.

Tehát a siker titka nem más, mint, hogy olyan hivatásunk legyen, amiben és amitől jól érezzük magunkat, ezért  teljes elhivatottsággal műveljük, mert hiszünk benne, vagyis önmagunkban? Így könnyebb átvészelni a nehezebb, vagy hajtósabb időszakokat is?

Nem gondolom, hogy ez a siker titka, bár biztosan ez is a része. A nehéz időszakokat kitartással, és megbízható háttérrel lehet átvészelni, kell a család is hozzá. De ezt mindenkinél így van. Ha valaki munkanélküli lesz, annak pont olyan biztonságra és bátorításra van szüksége, mint egy vállalkozónak a nehéz időszakokban. Az, hogy azt csinálhatom, amit szeretek, az szerencse.

Nos, akkor miben látod a sikereid titkát? Mert az, hogy valaki évek óta jól, és bővülően működtessen egy vállalkozást, annak oka van.

Megrendelőink, támogatóink az évek alatt kialakítottak egy képet. Már nem céghez kötik a rendezvényeket, hanem személyhez, hozzám.  2008-ban elindult valami, ami egymás után szülte a tevékenységeket. A Szigetközi Music Fesztivál sikere után "kötelező" lett rendezvényszervezőnek lennem. Az évek során szinte mindenkivel találkoztam, személyes kapcsolatot építettem ki az előadókkal, így jött a Starcontact Műsoriroda ötlete. A partnerek pedig folyamatosan tőlem kértek segítséget, ha hostess-re volt szükség egy-egy promóció során, így alakult meg a Starhostess ügynökség. Ez így együtt, komplex szolgáltatást ad, kiegészülve a limuzinkölcsönzéssel. A siker titka? Nehéz kérdés.. Hadd idézzem egy megrendelőmet: "Péter, néha nehéz veled, de tudom, amit kérünk megcsináljátok, legyen az bármilyen nehéz. Nem kell aggódnom, a rendezvény sikeres lesz". Talán csak ennyi a titok, a megbízhatóság és a kitartás.

NoraS

Elérhetőségek:
www.starcontact.hu
www.facebook.com/starcontact.hu
www.szmfdunaszeg.com
www.facebook.com/szmfdunaszeg
www.szigetkozszepe.ltdmedia.hu
www.facebook.com/starhostessiroda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése