2011. szeptember 10., szombat

Adagio koncert a Margit-szigeti Nagyszínpadon




Adagio? Bevallom férfiasan, ez év tavaszáig azt sem tudtam, hogy ez az együttes létezik. Édesanyám kívánságának tettem eleget és elkísértem Őt egy Adagio koncertre, Veszprémben. Érdekes volt, mert a nézőteret inkább hölgyek töltötték meg és kicsit furán éreztem magam, hogy mi vár rám a következő majd két órában. Három sármos pasi és gyönyörű hangok, ennyit tudtam. Zenében és művészetben minden evő vagyok, de nem igazán találtam a helyemet…..

Mindaddig, míg fel nem csendült az első dal és meg nem hallottam Homonnay Zsolt hangját, aztán Nagy Sándor hangját és Balczó Péter hangját. Az, hogy libabőrös lettem és óriási szemekkel (majdnem tátott szájjal) hallgattam az első dalt, enyhe kifejezés. Imádom a színházat és a zenét és ez a háromtagú együttes elém varázsolta a legszebb dalokat olyan körítésben, hogy tíz perccel a koncert kezdete után, elvarázsolódtam, teljesen.

Édesanyám akkor már csak mosolygott, na, ugye jó helyre hoztalak? Igen, de még mennyire.

A műsor felénél pedig már csak az járt az eszemben, hogy én Adagio-t szeretnék fotózni!

Olyannyira „megfertőződtem” Adagio ügyileg, hogy gyorsan megrendeltem a jegyeket a Művészetek Palotájába.

Mivel édesapám is zenerajongó, elkísért minket és óriási élményben volt része. Így már cáfolandó is a feltételezés, hogy az Adagio elsősorban a hölgyek kedvence lenne. A Művészetek Palotájában hallgatva a csodálatos muzsikát, erősödött a vágyam, hogy a zenehallgatást megspékelném egy fotósorozattal. És így is lett!

Augusztus 30. Budapest, Margit-szigeti Nagyszínpad Adagio koncert. A hivatalos fotós akkreditáció után indultam édesanyámmal, hogy ismét egy kellemes estét töltsünk az Adagio társaságában. Sajnos ez az este nem akart összejönni. Az égiek háborút indítottak. Már bőven Pesten vol

tunk és siettünk az eligazításra, amikor elkezdett szakadni az eső. Mire a nagyszínpadhoz értünk, bőrig áztunk. A koncert ELMARAD! Sem bosszús, sem ideges nem voltam úgy fogtam fel, hogy ennek most valamiért így kellett lennie.

Természetesen az előadást másnap megtartják, és a szervezők bíznak a jó időben. Én is ebben bíztam. Megbeszéltem az égiekkel és kértem egy kis plusz segítséget is, hogy pénteken a nyár utolsó napján gyönyörű napsütéses délutánunk és esténk legyen. Így lett!

Korán érkeztünk Pestre, hogy a koncert előtt egy jót

sétálhassunk a Margit-szigeten. Teljes kárpótlást kaptunk a csütörtöki szakadó eső miatt és nyomát sem láttuk az előző nap szörnyű időjárásának.

Lágy szellő, kellemes meleg és sziporkázó napsütésben vártuk az este fél nyolcas Adagio koncert kezdetét. Igen, óriási élmény egy ilyen rendezvényt fotózni kicsit nézőként de inkább szakmai szemmel. És itt szeretném megemlíteni a koncert szervezőit és a biztonsági személyzet munkáját. (bőven kaptam betekintést ide is) az elmúlt tíz évben nagyon sok rendezvényen vettem részt, mint fotós és találkoztam már sok mindennel. De ilyen odafigyelést, törődést és udvarias munkát, kevés helyen láttam. Köszönöm, hogy segítették a munkámat!

És íme este 19.30. a nézőtér szép lassan megtelt (majdnem teljesen) a zenekar és a karmester elfoglalja a helyét és a nézők már sziszegnek! Lágy fények a Margit szigeti Nagyszínpadon és felcsendül az első muzsika. Közel kétezer ember lett libabőrös egyszerre…. És Homonnay Zsolt elkezd énekelni a színfalak mögött. Mondanom sem kell mire a nézőtérre ért, tombolt a közönség. Aztán érkezett Nagy Sándor és Balczó Péter is. A következő két óra pedig végképp kitörölte a nézők emlékezetéből a csütörtöki égszakadást. Gyönyörű dalok, csodálatos hangú művészek, repkedő poénok, a nyár este hangulata és a nézők.

Én pedig hol kattogtattam ( szigorúan az előírásoknak megfelelően, vaku NÉLKÜL, ugyanis sokan nem tudják, hogy ilyen témát így KELL fotózni) hol énekeltem, hol töröltem a selejtes képeket, hol pedig csak átadtam magam a látványnak és az élménynek. Az Adagio koncert igazi élményét úgy tudom visszaadni, ha leülsz és végignézed a fotósorozatot, valamint meghallgatod hozzá a muzsikájukat.

Szolgálati közlemény: az Adagio együttes a III. nagylemezének stúdió munkáin dolgozik….

Én pedig bízom abban, hogy a lemezbemutató koncertet fotózom.

Kovács Anett Nóra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése