2011. szeptember 10., szombat

New home

A dolgok sosem történnek véletlenül. Mindig mindennek oka van, csak ezek az okok nem mindig látszanak elsőre, idő kell hozzá, hogy kikristályosodjanak.
Ingatlanos létemre nem volt nehéz kiválasztani, hogy melyik lakás a legmegfelelőbb minden szempontból. De mért nem ezzel kezdtem az ittlétemet, hogy rászakadok a helyi újságokra és a netre. Utólag visszagondolva kicsit merész húzás volt. Nem lett volna gond ha nem találok lakást egy hét alatt mert a szállodában lehetett volna hosszabbítani, de azért úgy mégis. Tehát utólag visszagondolva jó döntés volt három napig pihenni és utána teljes gőzzel a lakásra koncentrálni, mert ez a lakás rám várt!

A tulajdonos először azt mondta az ingatlanos hölgynek aki egyébként nagyon jó barátja, hogy felejtsem el a lakást, mert sajnos csúnyán megjárták egy román lánnyal, és most újították fel az egészet. Már megint belefutottam, hogy a Budapest az NEM Bukarest! Az úr azt hitte, hogy Romániából érkeztem és hallani se akart rólam. Amikor végre megértette, hogy Budapest és az Magyarország hajlandó volt találkozni velem. Tehát hiába találtam meg a tuti lakást, hiába tudom kifizetni, még közel sem biztos hogy az enyém lehet. Szombat délelőtt 11 órára beszéltük meg a találkozót az ingatlanirodában. Sok tárgyaláson vagyok már túl de ettől úgy féltem mint a tűztől. Ki lehet ez a skót úr, aki ennyire bizalmatlan? Most állhatok neki újra böngészni a netet, járhatom a lakásokat amik irreálisan drágák és be kell érnem valami sötét lyukkal? NA NEM! Én ezt a lakást szeretném, mert pont ilyet képzeltem magamnak! Tizenegy óra előtt néhány perccel érkeztem ( fő a pontosság!) és már vártak. A skót úr meglátott, végigmért és azonnal olyan barátságos lett, hogy szinte el se hittem. Elmesélte, hogy mi volt a gond az előző bérlővel és természetesen most nagyon szeretné megválogatni, hogy kinek adja ki. Hozzáteszem teljesen jogos. Én is adtam már ki a lakásomat, és nekem sem volt mindegy, hogy ki lakik benne és hogyan használja.

Én arra számítottam, hogy egy nagy beszélgetés után időt kér mondjuk hétfőig, és addigra eldönti, hogy kivehetem-e. Hát erről szó sem volt ugyanis az ingatlanos hölgy ( Beatríz, aki azóta rengeteg dologban segít, és odafigyel rám) már a szerződést meg is írta mire én odaértem. Tulajdonképpen a skót úr minden információt megkapott Beatríztől rólam, és együtt eldöntötték már a találkozás előtt, hogy enyém a lakás. Így amikor a szerződést elém tették, hogy beszéljük át nagyon meglepődtem viszont eszemben sem volt vitatkozni, hogy akkor ez most biztos? Biztos volt.

Átbeszéltük, megbeszéltük, kifizettem, és átjöttünk együtt a lakásba. Megmutattak mindent, megkaptam a kulcsokat, megölelgettek, megpusziltak és azt mondták, hogy érezzem nagyon jól magam! Ha bármiben tudnak segíteni, azonnal szóljak és ők intézik. Egy óra alatt megvolt a bérleti szerződés, a használati utasítás, és a kulcs a kezemben. Illedelmesen elköszöntek és itt is hagytak immár az én lakásomban.

Szükségem volt néhány percre hogy felfogjam ha három nap alatt szereztem magamnak lakást, akkor nekem itt a helyem? Szoktam ilyeneket csinálni, igen tudom ez elég spirituális húzás de hát kell a feed back hogy jó döntést hoztam-e!?
Annak idején amikor Budapestre költöztem és munkát kerestem ( hozzáteszem véletlenül lettem ingatlanos) volt egy AC tesztem a DunaHouse központjában. Nem tudtam hogy mit takar pontosan az AC teszt csak sejtettem, hogy szituációs gyakorlat, hogy vágod ki magad egy necces helyzetben, hogyan dolgozol csapatban, stb... szóval a teszt előtt azt mondtam magamnak, ha ez a teszt sikerül akkor az azt jelenti, hogy itt a helyem Pesten! A teszt pedig a csoportban nekem sikerült a legjobban. Megvolt a feed back! :)
Így voltam a mallorcai lakáskereséssel is ha vasárnap estig találok egy olyan lakást amire vágyom, akkor bizony itt a helyem. És a lakás meglett már szombaton.
Tiszta sor volt, hogy az utolsó éjszakát nem töltöm a szállodában hanem ahogy lehet áthozom a cuccaimat a saját lakásomba. Délután háromkor már mindenem itt volt.

Nem csak maga a lakás jó hanem a környék is. Nekem ez is fontos tényező hiszen itt fogok élni nap mint nap. És itt a környék is jó, nagyon jó. Minden van a közelben amire csak szükség lehet, így a bepakolás után jött a környék felderítése és az első bevásárlás. Alapvetően nem szeretek vásárolni ( nő létemre) de itt még ez is jó. A konyhai bevásárlás már szinte élmény. Sokkal jobb és egészségesebb alapanyagok vannak, nagyon változatos a kínálat szinte mindenből és az áruk az otthoninál alacsonyabb. Otthon nem szerettem enni, sajnos megszoktam, hogy naponta egyszer eszem azt is csak azért, mert muszáj. Itt viszont rákaptam az evésre, és mivel rendszeressé vált hogy normálisan eszem, még fogytam is.

Tehát berendezkedtem, kipakoltam, bevásároltam és az első vacsorát a teraszon költöttem el. Aztán végre kialudtam magam és még jobban felfedeztem a környéket és napról napra megerősödött bennem, hogy a legjobb lakást választottam. Jöhetnek a technikai dolgok és az ügyintézés. Telefon, Internet, N.I.E. szám és aztán majd a munka.

Néhány falba sikerült belefutnom az elején de ez hozzátartozik, át kell élni, ettől leszek erősebb és tanulom meg az itteni szokásokat és rendszert. Az én számomra az Internet elengedhetetlen, így ezzel kezdtem a sort. Hamar kiderült, hogy egy tonna papír kell hozzá. Bérleti szerződés,spanyol bankszámlaszám és persze a N.I.E. szám. Akkor sorjában be kell szerezni őket. A N.I.E. szám egy un regisztrációs szám ami alapján nyilvántartásba vesznek, és ezzel mallorcai lakos leszek. Kacifántos volt elintézni és kalandos is, pláne ha még a bankban szívatják is az embert, de miután jó olaszosan kiordítottam magam, másnap visszamentem kifizetni a 10 €-t és öt perccel később a kezemben volt a zöld igazolásom,így valóban mallorcai lakos lettem.

Mivel a lakás közelében bank is van hamar csináltattam egy számlát és mehettem végre az Internetet intézni. Néhány nap és végre hasít otthon a gyors internet! Vagyis ezt hittem. A szerződéskötéskor azt mondta a szolgáltató, hogy max egy hét, ennyit igazán kibírok. Mivel van mobil Internetem annyira nem vészes az egy hét. Sajnos ez nem így történt. A szolgáltató nem mondta hogy korlátozott a szolgáltatás és extrán kell fizetni a túl forgalomért és azt sem mondták, hogy a modem 160€! pedig kérdeztem. Így ezt a szerződést felmondtam, és kötöttem egy másik céggel szerződést. Ők is azt mondták, hogy max egy hét, a net korlátlan, és a moden 60€. Na jó, még egy hetet csak kibírok. Eltelt egy hét és a cég sehol sem volt. Felhívtam az üzletkötőt, hogy mi újság? Kért néhány perc türelmet, hogy utána néz! Kb egy órával később írt egy sms-t, hogy ő már nem dolgozik ennél a cégnél, és ez a cég a legrosszabb! Köszi! Hát ezzel sokra megyek. Írtam egy levelet a cég központjának, hogy ez most mi? Mi van a szerződésemmel, és mi van az Internetemmel? Kaptam egy automata választ, hogy az ügyemet feldolgozzák és jelentkeznek. Másnap az utcán összefutottam egy kollégával és kérdeztem, hogy mi van? Mosolygósan mondta, hogy minden ok! Nála van a szerződésem és még aznap délután hív, jön hozzám és intézzük, ennek már egy hete, és még semmi!
Tegnap keresetem egy harmadik szolgáltatót, ahol a modem ingyen van, vezetékes telefon ingyen van, és 24 óra alatt aktiválnak. Hát erre várok most!

NoraSm

Kérdésed van? Itt tudsz nekem írni: nora.sm8@gmail.com

nézz be hozzám a Facebook-on



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése