Minél nagyobb egy autó, annál könnyebb vezetni...
Bevallom férfiasan első látásra kicsit megszeppentem az autótól, hogy egy ekkora méretű járgányt uralni nem lesz egyszerű menet. Azonban ez a félelem azonnal elmúlt, ahogy birtoka vettem a Suzuki legnagyobb modelljét, a Grand Vitarát. ...de haladjunk sorjában.
Meglepően szép külső és belső dizájn
A Suzuki Grand Vitara külsőségeit tekintve cseppet sem mondható egy átlagos Suzukinak. Inkább egy teljesen egyedi, határozott, vonzó, de leginkább magabiztosságot sugárzó igazán szép Autónak. A Grand Vitara oldalán a lépcső gyanánt elhelyezett fémsín és az óriási visszapillantók még robosztusabbá teszik az amúgy sem kicsi autót. A fényszórók burkolata és az alapfelszereltséghez tartozó első ködlámpák együttes látványa pedig igazán dizájnos külsőt nyújtanak. A pótkerék elhelyezése a csomagteret nyitó hátsó ajtón méltó a Grand Vitarához, mert ettől lesz igazi vagány terepjáró.
A „sluszkulcs” szó és persze használata lassan már csak történelem. Ennél a modellnél sem kell esetleg egy kivilágítatlan helyen azzal bajlódni, hogy megtaláljuk-e a zárat!? Helyette elég az indításgátlót cipelni a zsebünkben. Az ajtók ugyanis gombnyomásra nyílnak és záródnak, a gyújtáskapcsolóban pedig mindig benne van a „kulcs”.
Nézzük meg a Grand Vitarát belülről is.
A roppant tágas utastér biztonságot, kényelmet és hosszútávon is kellemes utazást sejtet. A bőrkárpit egyszerű ám igényes kivitelezésű. A CD-s rádió természetesen a kormányról is vezérelhető, valamint mellette találhatók a tempomat vezérlőgombjai is.
A mélyen ülő műszerfal inkább egy sportkocsiéhoz hasonlít, ám jól belátható és illik a Grand Vitarához. A sebváltó is teljesen kézre esik még nekem is, aki Nő létemre nem túl hosszú kezekkel rendelkezem. Egyszóval minden ott és úgy van, ahogy annak lennie kell. A hátsó sor pedig meglepően messze van, így bőven jut hely a 3 utasnak hosszú utazáshoz is.
A csomagtartó inkább egy mini rakodótér, mert alsó pereme ugyan nincs és ezáltal könnyen pakolhatunk ide, viszont az utastér nagyságához képest kicsi.
Irány az országút!
Miután a Grand Vitarát kívül-belül szemügyre vettem, indulhatunk is!
Kellemes, de határozottan duruzsoló a motor hangja. A 2 L-es, benzines motor viszont már előre sejteti, hogy az átlagfogyasztás nem 8 liter körül lesz. Ezt természetesen a pillanatnyi fogyasztásmérő is bizonyítja, mert induláskor 23-30 liter a fogyasztás. A Grand Vitara nem az a jármű ami arra késztetne, hogy csikorgó gázfröccsel induljunk és\vagy a következő piros lámpánál a mellettünk álló autóssal versenyre keljünk. A Grand Vitara épp az ellenkezőjét váltja ki vezetőjéből; megfontolt, kényelmes vezetést és élvezetes utazást. A gyárilag kapott hangtechnika pedig még dob egy nagyot a vezetés élményén.
Teszt városban, autópályán, országúton, hegyen, völgyön!
Miután megtettem az első néhány száz métert a Grand Vitarával, rá kellett jönnöm, hogy előzetes aggodalmam teljesen alaptalan volt. A küllemre óriásinak tűnő autót roppant könnyű vezetni. Valóban igaz a mondás, minél nagyobb egy autó, annál könnyebb vezetni.
Első körben az autópályán teszteltem, természetesen a gázpedált nem tökig nyomva, hiszen idő kell ahhoz, hogy kiismerjem és biztonsággal tudjam uralni. Így még az autópályán is maradtam a 90-es tempónál és közben ismerkedtem a műszaki adottságokkal. Az hamar kiderült, hogy hirtelen és gyors előzésekre ez az autó nem képes, kár lenne kierőszakolni belőle azt, amit nem tud. Maradunk a nyugdíjas autózásnál!
Jó ideig csak azzal voltam elfoglalva, hogy nekem mennyire tetszik az autó és teljesen lekötött a vezetés élménye. Csak miután hozzászoktam a Grand Vitara adottságaihoz és végre „kitekintettem” az autóból, akkor vettem észre, hogy meglepően sokan nézik meg ezt az igazán szép Suzuki Grand Vitarát.
Városi autózásra kiválóan alkalmas a Grand Vitara, mert itt elég dinamikusnak tűnt a vezetése, amit természetesen a többi autós társam is észrevett, mert néhol ujjal mutogattak a Suzuki nagy büszkeségére. Sajnos a fogyasztása itt is kicsit lehangoló volt,( 12-17 liter\100 km) de még mindig a vezetés élménye győzött!
A xenon fényszórók által kapott tökéletes fény az esti vezetést is kellemessé és biztonságossá teszi. A még többre vágyásom már csak az esőérzékelő ablaktörlőt hiányolta.
Országúton is teszteltük a Grand Vitarát és kellemes volt a csalódás. Az utat hajó szerűen szelte, a kanyarokat pedig stabilan vette. Átlagfogyasztása 7-10 liter\100 km, mely egy ekkora autó estében egész jónak mondható. A parkolás és kis helyen való megfordulás sem okoz gondot, sokkal több helyre befér az autó, mint gondolnánk.
Erdőben is jártunk a Grand Vitarával, hiszen egy igazi terepjárónak ott a helye. Az állandó összkerék meghajtás kényelmes és döcögésmentes kirándulást biztosított. Erős és megbízható társnak bizonyult a nehéz terepen is. Az autó fogyasztása itt is hasonló (7-10 liter\100 km) mint az országúti közlekedés esetén, kivéve, ha igazán nagy igénybevételnek lenne kitéve.
A jóhoz könnyű hozzászokni
Ha figyelmen kívül hagyjuk a Suzuki Grand Vitara 2,0 JLX-EL 5 ajtós modelljének fogyasztását ( bár nehéz) akkor azt kell mondjam, hogy igazán tetszik a Suzuki érzés. Biztonságos, dizájnos, könnyen kezelhető, és még könnyebben megszerethető!
Ami nem tetszett:
Magas átlagfogyasztás 12 liter\100 km
A csomagtér ajtajának hangja nagyon dobozszerű, bezárásnál
A reflektor használata körülményes
...valamint az, hogy meg kellett válnom TŐLE!
Kovács Anett Nóra
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése