2011. szeptember 10., szombat

Suzuki Grand Vitara női szemmel


Minél nagyobb egy autó, annál könnyebb vezetni...
Bevallom férfiasan első látásra kicsit megszeppentem az autótól, hogy egy ekkora méretű járgányt uralni nem lesz egyszerű menet. Azonban ez a félelem azonnal elmúlt, ahogy birtoka vettem a Suzuki legnagyobb modelljét, a Grand Vitarát. ...de haladjunk sorjában.



Meglepően szép külső és belső dizájn
A Suzuki Grand Vitara külsőségeit tekintve cseppet sem mondható egy átlagos Suzukinak. Inkább egy teljesen egyedi, határozott, vonzó, de leginkább magabiztosságot sugárzó igazán szép Autónak. A Grand Vitara oldalán a lépcső gyanánt elhelyezett fémsín és az óriási visszapillantók még robosztusabbá teszik az amúgy sem kicsi autót. A fényszórók burkolata és az alapfelszereltséghez tartozó első ködlámpák együttes látványa pedig igazán dizájnos külsőt nyújtanak. A pótkerék elhelyezése a csomagteret nyitó hátsó ajtón méltó a Grand Vitarához, mert ettől lesz igazi vagány terepjáró.
A „sluszkulcs” szó és persze használata lassan már csak történelem. Ennél a modellnél sem kell esetleg egy kivilágítatlan helyen azzal bajlódni, hogy megtaláljuk-e a zárat!? Helyette elég az indításgátlót cipelni a zsebünkben. Az ajtók ugyanis gombnyomásra nyílnak és záródnak, a gyújtáskapcsolóban pedig mindig benne van a „kulcs”.





Nézzük meg a Grand Vitarát belülről is.
A roppant tágas utastér biztonságot, kényelmet és hosszútávon is kellemes utazást sejtet. A bőrkárpit egyszerű ám igényes kivitelezésű. A CD-s rádió természetesen a kormányról is vezérelhető, valamint mellette találhatók a tempomat vezérlőgombjai is.
A mélyen ülő műszerfal inkább egy sportkocsiéhoz hasonlít, ám jól belátható és illik a Grand Vitarához. A sebváltó is teljesen kézre esik még nekem is, aki Nő létemre nem túl hosszú kezekkel rendelkezem. Egyszóval minden ott és úgy van, ahogy annak lennie kell. A hátsó sor pedig meglepően messze van, így bőven jut hely a 3 utasnak hosszú utazáshoz is.
A csomagtartó inkább egy mini rakodótér, mert alsó pereme ugyan nincs és ezáltal könnyen pakolhatunk ide, viszont az utastér nagyságához képest kicsi.


Irány az országút!
Miután a Grand Vitarát kívül-belül szemügyre vettem, indulhatunk is!
Kellemes, de határozottan duruzsoló a motor hangja. A 2 L-es, benzines motor viszont már előre sejteti, hogy az átlagfogyasztás nem 8 liter körül lesz. Ezt természetesen a pillanatnyi fogyasztásmérő is bizonyítja, mert induláskor 23-30 liter a fogyasztás. A Grand Vitara nem az a jármű ami arra késztetne, hogy csikorgó gázfröccsel induljunk és\vagy a következő piros lámpánál a mellettünk álló autóssal versenyre keljünk. A Grand Vitara épp az ellenkezőjét váltja ki vezetőjéből; megfontolt, kényelmes vezetést és élvezetes utazást. A gyárilag kapott hangtechnika pedig még dob egy nagyot a vezetés élményén.





Teszt városban, autópályán, országúton, hegyen, völgyön!
Miután megtettem az első néhány száz métert a Grand Vitarával, rá kellett jönnöm, hogy előzetes aggodalmam teljesen alaptalan volt. A küllemre óriásinak tűnő autót roppant könnyű vezetni. Valóban igaz a mondás, minél nagyobb egy autó, annál könnyebb vezetni.
Első körben az autópályán teszteltem, természetesen a gázpedált nem tökig nyomva, hiszen idő kell ahhoz, hogy kiismerjem és biztonsággal tudjam uralni. Így még az autópályán is maradtam a 90-es tempónál és közben ismerkedtem a műszaki adottságokkal. Az hamar kiderült, hogy hirtelen és gyors előzésekre ez az autó nem képes, kár lenne kierőszakolni belőle azt, amit nem tud. Maradunk a nyugdíjas autózásnál!
Jó ideig csak azzal voltam elfoglalva, hogy nekem mennyire tetszik az autó és teljesen lekötött a vezetés élménye. Csak miután hozzászoktam a Grand Vitara adottságaihoz és végre „kitekintettem” az autóból, akkor vettem észre, hogy meglepően sokan nézik meg ezt az igazán szép Suzuki Grand Vitarát.
Városi autózásra kiválóan alkalmas a Grand Vitara, mert itt elég dinamikusnak tűnt a vezetése, amit természetesen a többi autós társam is észrevett, mert néhol ujjal mutogattak a Suzuki nagy büszkeségére. Sajnos a fogyasztása itt is kicsit lehangoló volt,( 12-17 liter\100 km) de még mindig a vezetés élménye győzött!
A xenon fényszórók által kapott tökéletes fény az esti vezetést is kellemessé és biztonságossá teszi. A még többre vágyásom már csak az esőérzékelő ablaktörlőt hiányolta.
Országúton is teszteltük a Grand Vitarát és kellemes volt a csalódás. Az utat hajó szerűen szelte, a kanyarokat pedig stabilan vette. Átlagfogyasztása 7-10 liter\100 km, mely egy ekkora autó estében egész jónak mondható. A parkolás és kis helyen való megfordulás sem okoz gondot, sokkal több helyre befér az autó, mint gondolnánk.
Erdőben is jártunk a Grand Vitarával, hiszen egy igazi terepjárónak ott a helye. Az állandó összkerék meghajtás kényelmes és döcögésmentes kirándulást biztosított. Erős és megbízható társnak bizonyult a nehéz terepen is. Az autó fogyasztása itt is hasonló (7-10 liter\100 km) mint az országúti közlekedés esetén, kivéve, ha igazán nagy igénybevételnek lenne kitéve.
A jóhoz könnyű hozzászokni
Ha figyelmen kívül hagyjuk a Suzuki Grand Vitara 2,0 JLX-EL 5 ajtós modelljének fogyasztását ( bár nehéz) akkor azt kell mondjam, hogy igazán tetszik a Suzuki érzés. Biztonságos, dizájnos, könnyen kezelhető, és még könnyebben megszerethető!
Ami nem tetszett:
Magas átlagfogyasztás 12 liter\100 km
A csomagtér ajtajának hangja nagyon dobozszerű, bezárásnál
A reflektor használata körülményes
...valamint az, hogy meg kellett válnom TŐLE!
Kovács Anett Nóra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése