2011. szeptember 10., szombat

Suzuki Grand Vitara DDIS Tesztvezetés


Az ismeretlen ismerős


Szinte ma volt, amikor meg kellett válnom a Suzuki Grand Vitara 2,0 JLX-EL 5 ajtós modelljétől, és máris itt a DDIS változat, hogy ezt is jól leteszteljük.

Természetes, hogy az ember azonnal összehasonlítja a két járművet, hiszen küllemre csak a színük más. Az autók belseje sem különbözik egymástól, ugyanaz az igényes, ám minden csillivillitől mentes és roppant praktikus el\ és berendezés várt rám.

Rövid használati utasítást természetesen kaptam a Vitara DDIS mellé és már indultam is, hogy a rendelkezésemre álló 10 napot maximálisan kihasználhassam eme szép autóval.

Kicsit tartottam a dízel motortól, mert sok tapasztalatom nem volt e téren, de többek között erről szól a tesztelés.

Pillanatok alatt belakható ez a járgány és ettől még vonzóbb, még otthonosabban érezheti magát a vezető és utasai egyaránt.

A dízel motorral megáldott Vitara DDIS eleinte valóban furcsa volt, mert a gázpedál ennél a modellnél másképp működik, mint a 2,0 benzines esetében. A különbség pedig annyi, hogy ezt a gázpedált igen, lehet NYOMNI! J ...és megy is az autó! Meglepő volt, hogy egy ekkora tömegű autó is képes iparkodni, különösebb erőfeszítés nélkül. Sőt a turbónak köszönhetően a vezetés biztonsága és élménye még nagyobb. Akár a sebességváltó egyes fokozatában is rendesen meglódul az autó amint elérte a 2000-es fordulatot. Akár indulhatunk is a világ végére! J

Az ismeretlen ismerős:

Mivel a Grand Vitara 2,0 JLX-EL változatát már korábban megismerhettem, így a Vitara DDIS nem okozott fejfájást, hogy méretei miatt, hogy fogok boldogulni VELE. Tudtam, hogy minden normál méretű parkolóba befér, roppant kis helyen könnyedén lehet megfordulni, kényelmes, biztonságos, magabiztos AUTÓ.

Az újdonság a dízel motorban és erejében rejlett, valamint a meglepően kellemes fogyasztásban, és természetesen felfedeztem néhány olyan dolgot is, amit az első tesztelésnél nem vettem észre. Ebből pedig az következik, hogy 10 nap alatt nem lehet teljesen ki és megismerni egy autót.

A Grand Vitara 2,0 JLX-EL tesztelése alatt sok bajom volt a reflektor fel és lekapcsolásával, mert amikor folyamatosan nappali világítás üzemmódban van, kicsit körülményes a reflektor használata. Az első tesztelésnél a tempomatot sem sikerült bekapcsolnom, de a DDIS Vitara átvételekor viszont erre a két problémára megkaptam a jó instrukciókat és természetesen akkor már működött!!!!

A tempomat első használata kis csalódást okozott nekem, ugyanis abban a pillanatban, amint a lábam helyett a tempomat okos rendszere vette át az irányítást úgy éreztem, hogy meg vagyok fosztva a vezetés igazi élményétől, konkrétan attól, hogy nyomhassam a gázpedált. De ezt a hiányérzetet azonnal pótolta a kézi vezérlés. Csodálatos érzés, amikor egy nagy „ Dög” autó gombnyomásra meglódul.

Autópályán különösen praktikus a tempomat, mert 120 km\ h-ra beállítva csak a volánnal kell foglalkozni, így végtelen kényelemben utazhatunk, és hosszú úton kíméli az autó vezetőjét, hát még a fogyasztást!

Ja igen, a fogyasztás!

Míg a 2,0 JLX-EL modell a 14 liter körüli átlagfogyasztással bírt, a DDIS változat ennek pont a fele! A 10 nap alatt így nyilván sokkal több kilométert tesz bele az ember.


10 nap, 1500 km!

Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a Vitara DDIS modell fogyasztása pénztárca kímélő, így nem kell meggondolni egy hosszabb utazást sem. Tehát szívesen indultam a családdal egy ausztriai kirándulásra is. Egy teljes nap a Grand Vitara DDIS társaságában nagyon kellemes. Az autó minden terepet nagyon szeret és akár az öreguras autózást vagy a sportosabb vezetést is egyaránt kedveli. Nem kellett visszafognom magam egy kocsisor előzésénél, mert a turbó megbízható erejének és gyorsaságának köszönhetően vágtázva húzott el a többi autó mellett.

A terepen való tesztelés pedig megint nagy csoda, mert a Vitara DDIS igazán itt érzi magát elemében . Árkon, bokron, tűzön, vízen. Na jó a levegőben sajnos nem! J

De hegyen, völgyön, homokos terepen, fűben és mezőn is ugyanolyan erős társ, mint az országúton.

Ami viszont szembetűnő az az, hogy nagyon kevés Suzuki Grand Vitara modell futkározik még az utakon, pedig kategóriájában nem a drága autókhoz sorolható.

A tesztmodell ára: 8,2 millió Ft. ( 2006)

Ha azt nézem, hogy felszereltségében, kényelmében, megbízhatóságában és persze fogyasztásában családi autó is lehet, ajánlom, hogy minél többen ismerjék meg ezt autót és biztos vagyok benne, hogy sokan bele fognak szeretni, akárcsak ÉN!

Kovács Anett Nóra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése